Det har lenge ligget latent i meg at jeg burde gjøre en større oppgradering av både hjemmeside og blogg. Og tanken var å slå disse to sammen. Rettere sagt å slå sammen 4 blogger og en nettside. I tillegg ønsket jeg meg en større frihet.

Jeg har valgt et enkelt design. Jeg har justert litt på layout og typografi til det jeg synes er til det bedre. Jeg er ikke helt i mål, så noen endringer kommer i tiden fremover.

Blogger

Før hadde jeg 4 blogger. Tanken var å slå disse sammen til en blogg. Jeg hadde en «vanlig» blogg, en musikkblogg, en mobilblogg og en fotoblogg. Phu.. er ikke rart folk ikke fant frem. Så jeg slettet musikkbloggen, slo sammen mobilbloggen med den vanlige bloggen. Mens fotobloggen lever videre som egen blogg.

Jeg gikk fra å ha blogg på WordPress til å ikke ha blogg til å ha blogg på Tumblr. Nå er jeg tilbake der jeg var for mange år siden, med egen WordPress som jeg hoster selv.

Musikkbloggen

Musikkbloggen var i grunn bare en samling med musikkvideoer fra Youtube som jeg aldri vedlikeholdt. Den havnet i glemmeboka med andre ord og hadde ikke store besøkstallene.

Mobilblogg

Her postet jeg bilder fra mobiltelefonen min direkte til bloggen. Nå har jeg flyttet denne bloggen og lagt alle mobilbilder under en kategori.

Fotoblogg

Skjermbilde av Slik Jeg Ser DetSiden fotobloggen min lever under eget domene, så beholdt jeg den slik enn så lenge. Tror også den får lov til å leve som «et eget vesen». Se den på www.slikjegserdet.net

Ny leverandør

Jeg brukte en typisk billigleverandør tidligere. Det fungerte helt greit. Små fakturaer og dårlig service. Men jeg så at behovet hadde endret seg og valgte derfor å flytte alt jeg hadde over til MinHost istedet. Noe høyere pris enn hva jeg hadde før, men full frihet, stor lagringsplass og en kjempe godt service [kudos til Asle som står opp kl. 05:00 på en lørdags morgen for å sjekke at overflytting av domenet er i orden ].

Når jeg skriver «full frihet» så mener jeg at det ikke er noen begrensninger på antall underdomener, antall e-postkontoer, antall databaser etc. Det er ofte det som er akillesen til billigleverandørene. Og som tidligere nevnt, god oppfølging fra MinHost.

Nå tenker du sikkert at jeg får betalt for å skrive om MinHost, men det får jeg ikke. Som jeg tidligere har skrevet:

Er ikke hver dag man møter god kundebehandling som er verdt å nevne. Er forresten ikke hver dag man møter god kundebehandling heller

Det jeg mener er at når man opplever god service så bør man gi litt tilbake ved å i det minste nevne det.

Legg igjen en kommentar

