Som kjent så har Google mange tjenester. Og nå frir Google til de giftelystne –til de som skal gifte seg. Google har lansert en gratis tjeneste for de som skal planlegge et bryllup.

Egentlig er tjenesten satt sammen av eksisterende gratis tjenester som Google allerede har fra før. Men de har pakket tjenestene fin sammen og fått en designer til å legge sin hånd på verket. Slikt sett så ser det ut som en helt ny tjeneste.

Dette er inkludert

Google Sites –gratis hjemmeside. Nå med et utvalg av «bryllupsdesign».
Picknik –fototjeneste for å lage kort, innvitasjoner etc. Online bilderedigering
Google Docs –online office. Tekstdokumenter, regneark osv osv
Picasa Web Album –bildegalleri på nett

Nå er vel ikke noe av dette noe stor nyhet og lanseringen har foregått i det stille. Men det som faktisk intresserte meg var innpakningen. At Google tar eksisterende tjenester og pakker det inn i et konsept rettet mot de som har behov for å planlegge, lage invitasjoner (online eller på papir), legge ut bilder og gi informasjon til gjester etc. Både før og etter et bryllup. Og få det til å bli enkelt.

google.com/weddings/

2 kommentarer om “Google på frierferd med Google Weddings

  1. På en måte litt sånn, tja hva skal man si, små ekkelt? En begynner å merke at Google kanskje har gått litt for langt hva de skal være del av? Bare det at de gikk fra å være en søketjeneste til hva de er nå er imponerende, men grensen burde vel gå et sted.

    Lik

    1. Tja, vet ikke om det er småekkelt. Med mindre man skal ha et veldig hemmelig bryllup. Men da må man vel uansett planlegge på servietter og morsekode?

      Jeg har ikke tenkt å diskutere tilbyderen eller dens håndtering av persondata. Og det var heller ikke det som var meningen med innlegget.

      Selv om jeg er rimelig teknisk kompetent (i mine egne øyne) så setter jeg mer og mer pris på at ting gjøres enkelt. Er vel mer det at jeg er lei av å kaste bort tiden min på å «tweake» ting. Enten det er innstillinger i et program, mobiltelefon, tv osv osv. Jeg setter meg og mer pris på brukervennlighet. Nå har ikke jeg sjekket, men det kan hende det finnes tjenester tilsvarende Google Weddings. Det vet jeg ikke.

      Det som fasinerte meg med Google Weddings er at de har samlet noen av sine tjenester, pakket det pent inn og gjort det enkelt for de aller fleste.

      Lik

Legg igjen en kommentar

