En litt kul video laget av et par jenter med skjult kamera. De forteller ikke så mye om videoen, men jeg kan vel gjette helt vilt på at de har avslørt et par menn (og damer) i ta en titt på rumpa dems. Derfor har de skjult et kamera som fanger opp det som skjer bak dem mens de er ute og spaserer.

Ikke nok med at det er litt artig å se hvem som sender lange blikk og blir avslørt. Men klippene sammen med musikken gjør at denne videoen blir en rimelig kul musikkvideo også.

Og lurer du på hva slags sang som blir spilt så er det Amanda Blank med Something Bigger, Something Better.

23. Feb: Jeg har i dag funnet ut at dette er en viral video og egentlig er en reklame for Levis. Til tross for at jeg «gikk på» og trodde dette var et godt påfunn av to venninner, så fjerner jeg ikke innlegget da videoen fortsatt er bra og ikke minst diskusjonen under. Hva synes du?

5 kommentarer om “Rear View Girls – Los Angeles

  1. Så takknemlig for at vi har litt sterkere privatliv-lover innom EU. I Norge kunne man aldri ha lagt ut en slik video, lovlig, uten samtykke fra alle i videon.

    Ja, folk ser deg når du er ute og går, men ingen har tilgang til ditt minne så de kan se akkuratt hva du så.

    Lik

    1. Tja man vet ikke. Kanskje de har spurt alle de som er med om lov. Eller … Nei, tror ikke det.

      Det man kan lure på er om man selv er med på en video (uavhengog av hva slags type) som ligger på internett. I dag er det ikke langt i fra en mobiltelefon til Youtube.

      Lik

      1. Det er det som er litt trist med at teknologien utvikler seg raskere enn hva lovene klarer å henge etter. Jeg digger at på nettet så er det nesten lovløshet. Gir en slags følelse av frihet, men der igjen så gir det meg også en frykt av mulig kollaps.

        Jeg vet med sikkerhet at jeg er med i mange, mange fotoalbum rundt omkring i verden når jeg trasker til og fra jobb i Nederland. Etter kort tid så begynte jeg å snu hodet eller dekke til ansiktet.

        Lik

      2. Vi har litt ulikt syn på det.

        Om nettet er lovløst, nei, nja, jo det er kanskje det. Det er nok et større problem å bli tatt bilde av eller filmet i privat regi som senere havner på nett. Er nok derfor tjenester som Slett Meg http://www.slettmeg.no er blitt opprettet.

        Men hvor nøye er det om jeg blir tatt bilde av? Om en turistbuss fylt til randen av japanske turister tar bilde av Vikingskipet i samme øyeblikk jeg går forbi, og senere så legger de alle ut bildet hvor jeg er med i bakgrunnen, så er ikke det så farlig. Det holder med ett bilde hvor jeg er med på så vet den som ser bildet at jeg var der. Så om det da er 100 like fra samme sted og tid (eller samme tid pr. dag) så klarer ikke noen å kartlegge meg likevel (annet enn at jeg passerer på samme tid hver dag). Og skulle noen det, så har jeg ingenting å skjule. Så er jeg på et offentlig sted, så må jeg regne med at noen klarer å fange meg på «film».

        Men det er nok ulik lovgivning i ulike land. En slik video som dette i Norge kunne nok har blitt fjernet raskt om en person som var med på videoen hadde villet det. Men det forutsetter at personen selv er klar over at han er filmet og at videoen er publisert på internett og han ønsker å gjøre noe med det.

        Lik

  2. Hehe… ser nå i ettertid at de har lagt ut en bakomfilm som viser hvordan de har laget videoen og plassert kameraet. Det kan nok hende mange av de som er fanget på film har tenkt: «Hva f*** gjør den linsa der i buksa?» eller «Hvorfor stikker det ut et objektiv av rumpa på den dama der ‘a?». Og etterpå har de nok tenkt: «Å nei, tatt på fersken».

    Og som over middels intressert i teniske duppeditter så hadde nok jeg også sendt et langt blikk. Ikke nødvendigvis pga damenes former, men pga at et objektiv stikker ut av buksa deres.

    Lik

Legg igjen en kommentar

