Denne korte videoen viser litt om hvordan det gjøres med spesialeffekter i film og fjernsynsserier. Når jeg ser en film eller spesielt når jeg ser en fjernsynsserie så tenker jeg ikke over hvordan de har laget kulisser osv. Men tar det for gitt at de har brukt masse tid på å sperre av gater, rigge opp filmutstyr, lys ov og brukt en masse ressurser på å få til en enkelt scene. Men det er ikke nødvendigvis helt slik jeg har sett det for meg.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at skuepillere ofte må være mer dyktig nå enn tidligere. Ikke vet jeg, men jeg tenker at det må være vanskeligere å spille en overbevisende rolle når man i stor grad står foran en grønn vegg enn om man faktisk var på det virkelige stedet som filmen viser. Hva tror du?

Ja jeg vet at denne videoen ikke er helt ny og at den gikk som en farsott på internett for rundt ett år siden. Men den er såpass bra at jeg vil ha den her på bloggen min.

Legg igjen en kommentar

