For noen uker siden tok jeg noen bilder helt ytters på Domkirkeodden på Hamar. Det ble ikke helt slik jeg hadde sett det for meg. Men det er også mitt første forsøk på å lage et panorama-bilde. Bildet du ser over er satt sammen av 13 bilder ved bruk av Microsoft ICE.

Jeg har lært en hel del ved å ta bilder og ved å sett de sammen. Første forsøk ble gjort ved å bruke Photoshop sin automatiske funksjon for å sy sammen bilder. Men etter å ha sett video av Microsoft ICE så lastet jeg det ned og testet. Resultatet ble i mine øyne bedre og det var lettere samt raskere å sy sammen bildene.

Bildene er tatt med Canon 7D og Sigma 30mm. Satt på høykant for å få så høye bilder som mulig før de ble satt sammen.

Bildet er også lastet opp på Photosynth sitt nettsted http://photosynth.net/view.aspx?cid=53d5f0df-d5cc-403c-9805-22b159b39e4d

http://photosynth.net/embed.aspx?cid=53d5f0df-d5cc-403c-9805-22b159b39e4d&delayLoad=true&slideShowPlaying=false

En kommentar om “En test på Panorama

Legg igjen en kommentar

