Det blåste hvite topper på bølgene på Mjøsa i kveld. Jeg tenkte det ikke skulle stoppe meg i å fotografere. Tenkte jeg skulle prøve meg frem med lang lukkertid når jeg skulle ta bilde av vannet.

Effekten av lang lukkertid når man tar bilde av noe som beveger seg er at da blir bevegelsen nærmest visket ut og slørete. I bildet jeg har tatt her ser det ut som om det er helt vindstille og at vannet er rolig. Men slik var det ikke når jeg tok bildet. Bølgende slo mot land og brygga og dessuten var det rimelig høstmørkt. For de som er kjent på Hamar så kjenner dere igjen den lille brygga som stikker ut fra Domkirkeodden.

Bildet er tatt med Canon 7D og Sigma 10-20mm, lukkertid på 60 sekunder og ledertall på f/22.

 

2 kommentarer om “Brygge ut i Mjøsa

Legg igjen en kommentar

