RC-30 er de minste gulvstående i Reference Connoisseur serien til Energy. Til tross for sin slanke utseende så er dette en høyttaler som gir stor og god lyd. Veldig god lyd! Jeg har brukt de sammen med Electrocmpaniet ECI-2 i en lengre periode. De to sammen var et svært godt par med Electrocompaniets varme og gode lyd. I den siste tiden har jeg brukt de sammen med Yamaha RX-565 hjemmekinoreceive. RC-30 er relativt lettdrevne og har passet god sammen med min Yamaha.

Men dessverre har min livssituasjon endret seg, jeg ser mindre på film og hører sjeldnere på musikk nå enn før. Samt at jeg trenger plassen til noe annet. Derfor har jeg bestemt meg for å gi mine kjære høyttalere et nytt hjem hos noen som liker veldig god lyd både til musikk og til film.

For å sitere Lyd og Bilde:

[…] om du har liten plass og vil ha en rimelig høyttaler som spiller bra på moderne popmusikk, så vil Energy RC30 være midt i blinken

De har to  5 1/2″ basselementer og 1″ dome diskant i et 2,5-veis oppsett. Det vil si at det ene 5 1/2″ går høyt opp i mellomtonen mens det andre 5 1/2″ -elementet spiller utelukkende bass. Istedet for å gjenta spesifikasjoner etc. så kan du lese mer om disse høyttalerne på Energy sine nettsider http://www.energy-speakers.com/na-en/products/rc-30-overview/

Nypris på disse herlighetene var 8000,- i 2008. De er godt tatt vare på og spiller utmerket. Ingen skader. Jeg selger dem til 4000,- 2500,- HBO 900,-

Ta kontakt på helge [at] helgejohnsen [dot] com

Legg igjen en kommentar

