Etter at jeg har testet ulike innstillinger og blitt kjent med GoPro Hero så skulle jeg prøve å lage en timelapse-video. Resultatet ble ikke så bra som jeg hadde forestilt meg.

Video

Fakta om videoen

  • Antall bilder: 143 bilder
  • Timelaps: 1 bilde hvert 60. sekund
  • Video: 15 bilder pr sekund
  • Programvare: QuickTime Pro

Slik gjorde jeg det

Kameraet ble satt på en Gorillapod ute på balkongen. I kameraet brukte jeg et EyeFi-minnekort med trådløst overføring til en datamaskin. Det ble tatt 1 bilde pr. minutt i nesten 2,5 time.

Resultatet

Jeg hadde forventet at batteriet skulle holde lenger enn 2,5 time når det var fulladet. Nå i ettertid så ser jeg i spesifikasjonene til GoPro at batteriet skal holde ca. 2,5 time.

Selv om det var sommerlys natt så ble ikke resultatet like godt som når jeg har brukt speilreflekskamera. Det er fordi GoPro ikke justerer lukkertiden slik som et speilreflekskamera.

Legg igjen en kommentar

