Når har jeg hatt mitt GoPro Hero HD -kamera i ca. 2 uker. Jeg har testet det en del og behandlet det forsiktig.

Jeg har jo lest og sett GoPro i mange år og fått den oppfatning at kameraet tåler mye. Ikke nødvendigvis å falle i bakken eller bli overkjørt av en bil. Det har jeg aldri forventet. Men at det er et actionkamera laget for action. Derfor hadde jeg stor forventning til at kameraet skulle være prikkfritt når jeg pakket det ut første gangen.

Men slik var det ikke. Pakningen så ikke ut til å ha vært åpnet tidligere, derfor tror jeg ikke Japan Photo har solgt meg et kamera som tidligere har vært brukt eller en pakning som tidligere har vært åpnet.

Likevel var det et par hakk i plasten på utsiden av linsen på selve kameraet og en liten plastbit hadde skalet av lokket på kamerahuset. Disse var slik når jeg pakke ut kameraet for første gang.

Jeg får et inntrykk av at kontrollen i fabrikken til GoPro har litt slett kvalitetskontroll før produktene blir pakket.

Ingen av disse småskadene påvirker kameraets funksjoner. De er kun kosmetiske. Derfor så jeg gjennom fingrene når jeg oppdaget dem, men nå i ettertid så har de begynt å irritere meg litt og jeg angrer kanskje på at jeg ikke pakket ned kameraet og returnerte det tilbake til Japan Photo med en gang. Men vi kjenner vel alle til gleden ved å ha fått noe nytt i hendene og man ønsker helst å ta det i bruk med en gang.

Jeg føler nå at det er for sent å reklamere på disse skadene etter at jeg har begynt å bruke kameraet. Da blir det ord mot ord om når skadene har oppstått.

Så mitt tips til den som skal kjøpe et GoPro-kamera (gjelder i grunn alt man kjøper) er å kontrollere at alt er i orden før man tar det i bruk.

Legg igjen en kommentar

