Jeg har kjøpt meg to nye «kamerastativ» til å feste kameraet på uvanlige steder. Det er to ulike fester for bruk på primært runde gjenstander. For eksempel på rør, lyktestolpe, greiner, sykkelstyre eller hjelm. Tanken min er at de skal brukes sammen med mitt GoPro Hero -kamera. Begge festene er kjøp på DealExtreme.

Rørfeste

http://dx.com/p/bicycle-bike-handlebar-mount-for-camera-black-69116

Rørfestet (som jeg kaller det) er en slags klemme man monterer rundt en rundt gjenstand. F.eks. styret på en sykkel. Dimensjonen er ikke så veldig stor, så sykkelen må ha en veldig tynn ramme. Men den er stor nok til f.eks. styre eller setestolpen på en sykkel.

 

Bilder


Oversiktsbilde. Klemme, to «muttere» til kameraskruen og en ekstra gummilist.

Oversiktsbilde med rørfestet og GoPro Hero HD med kamerastativadapter for GoPro.

Sykkel/hjelm-feste

http://dx.com/p/camera-action-mount-holder-for-bicycle-blue-48347

Sykkel/hjelm-festet består av en plastbase som er litt kurvet og reimer mer borrelås. På den måten er dette festet litt mer anvendelig siden man kan feste det på ting som ikke nødvendigvis er helt rundt. Man kan f.eks. feste den på en sykkelhjelm ved å dra reimene igjennom luftehullene på sykkelhjelmen.

Dessverre virket borrelåsene litt «slappe». Så jeg ville ikke satset store penger på at de holder i f.eks. høy hastighet eller ved stor belastning.

Bilder

 

Merk! Produktene jeg har skrevet om her er kjøpt for mine egne penger og er derfor ikke sponset på noen måte av produsenten eller nettbutikken hvor jeg har kjøpt dem. Hvis du følger lenkene fra dette innlegget som fører til DealExtreme og du kjøper noe, så får jeg «poeng» som jeg kan samle opp og veksle inn i produkter hos DealExtreme.

En kommentar om “Sykkel- og rør-feste for kamera

Legg igjen en kommentar

