Jeg har kjøpt meg en sikkerhetsring til mitt GoPro-kamera. Årsaken er at jeg har sett nok videoer hvor sugekoppfestet har løsnet eller andre ordninger har løsnet og kameraet har gått rett i bakken eller rett og slett forsvunnet. Så jeg har ikke tatt sjansen på å ha mitt kamera festet på utsiden av f.eks. bilen.

Tidlig i sommer kom jeg over en produsent av denne type sikkerhetsring som passet til kamerahuset til GoPro. Men å importere de til Norge og samtidig konkurrere med billige leverandører på eBay ga så liten fortjeneste at jeg la idéen fra meg. Så nå kjøpte jeg en slik ring fra en selger på eBay til mitt eget bruk.

Monteringen var enkel. Man skrur løs den sorte ringen som fra før sitter på kamerahuset og setter på den nye ringen. Jeg brukte opp igjen de samme skruene.

2 kommentarer om “GoPro uoriginal sikkerhetsring

  1. Hei,

    Jeg er ute etter en sånn ring, problemet er at på gopro hero 3 er det firekantet kamera hus, vet du hvor jeg kan finne en som passer til det?

    Mvh
    May Britt

    Lik

    1. Jeg har ikke sett noe slikt til Hero3. Men på en annen side så har jeg heller ikke hatt noe behov for å se etter det. Har du prøvd å søke på Google eller eBay?

      Lik

Legg igjen en kommentar

