Jeg har prøvd meg på kamerakasting, eller «camera tossing» som det heter på engelsk. Det er noe så enkelt men så skummelt som å kaste kameraet opp i luften for å ta bilde. Det er enkelt fordi alle kan kaste, men veldig skummelt fordi man nettopp har kastet et kamera til flere tusen kroner opp i lufta.

I mitt tilfelle sto jeg i veikanten med en stor brøytekant foran meg. Med andre ord mye snø som kunne dempe fallet om jeg ikke skulle klare å ta imot kameraet. I tillegg brukte jeg mitt GoPro Hero HD. Det hadde jeg plassert i et vanntett hus slik at snø og vann ikke ville skade kameraet.

GoPro og sikkerhetsring

Les mer om GoPro-kamera.

Slik gjør du det

Uavhengig av hvor vågal du er så må du ha et kamera med timer eller timelapse. Skal du kaste det en gang så kan du sette på timer (nedtelling) og hive kameraet opp i luften rett før bilde taes.

På GoPro så er det timelapse-funksjon og jeg hadde stilt den inn på å ta bilder hvert 2. sekund. Deretter så kastet jeg det opp i luften mange ganger.

Bilder

Bildene er uredigerte og tatt rett fra kameraet. Etter noen turer i snøfonna så ble det litt vann og snø foran linsa på kameraet.

GoPro camera tossing

GoPro camera tossing

GoPro camera tossing

GoPro camera tossing

GoPro camera tossing

DCIM100GOPRO

Legg igjen en kommentar

