Jeg leste at Nexus 4 har innebygget intervallmodus (time lapse). Men etter å ha klødd meg i hodet og nærmest revet av meg håret over at jeg ikke fikk skrudd på denne funksjonen så gikk det opp for meg (noe som sikkert er helt åpenbart for andre) hvorfor jeg ikke fikk skrudd den på.

Årsaken er språket. For den norske oversettelsen er så lang at knappen for å skru av og på intervallmodus havner utenfor dialogen.

Dette er et skjermbilde av dialogen som vises når man skal skru på intervallmodus på norsk:
Screenshot_2013-03-05-19-36-35

Dette er et skjermbilde av dialogen som vises når man skal skru på intervallmodus på engelsk:
Screenshot_2013-03-05-21-30-26

Det er to løsninger:

  1. Bytte språk
  2. Hvis du ser nøye på det første skjermbildet, så kan man skimte et felt for av/på-knappen. Trykk på dette feltet for å skru på intervallmodus.

Problemet er opplevd på LG Nexus 4 med Android 4.2.2.

2 kommentarer om “Nexus 4, intervallmodus (time lapse) på norsk

    1. Nei knappen vises ikke da heller. Det virker som om dialogen er like stor uavhengig av om telefonen er i landskap eller portrett. I hvert fall størrelsesforholdet mellom tekst og boks lik avhengig av om man holder telefonen i landskap eller portrett.

      Lik

Legg igjen en kommentar

