Det motsatte av sosiale nettverk må vel være usosiale nettverk. Eller å logge av internett og grave seg ned et godt stykke ut på vidda. Men det er noe midt i mellom. Jeg har prøvd et nytt forsøk på å dele bilder med en annen person via APP-en Rando.

Rando er en bildedelingstjeneste for mobiltelefoner. Rando er en app hvor man lager seg en konto, tar et bilde og deler dette bilde med en annen person. Det er bare det at du ikke vet hvem du deler bildet med. Og du får heller ikke vite hvem som deler bilde med deg. Say what?

Jepp, Rando er en eksperimentell bildedelingstjeneste. Man sender (deler) et bilde med en annen bruker. Du får ikke vite hvem denne brukeren er, bare når bildet ble delt. Hvis bildet inneholder informasjon om hvor bildet ble tatt så kan man se et utsnitt av et kart (zoomet langt ut) sammen med bildet. For å kunne se andres bilder som er delt så må man først dele. Man får som man gir. Deler man et bilde så får man et tilbake.

I begynnelsen så delte jeg noen bilder fordi jeg så gjerne ville ha tilbake bilder. Men så ble det kjedelig og jeg tenkte, hva nå?

Jeg har så lite tro på dette produktet (APP-en) at jeg har ikke brukt tid på å søke opp hvem som har laget det eller hvorfor de har laget Rando. Sett bort ifra at de nå sitter med informasjon om hvor og når jeg har tatt bilder som de sikkert kan selge til noen som vil kjøpe denne type informasjon, så ser jeg ikke helt hvordan de kan tjene penger nok til å drifte nettverket over lang tid. Med mindre APP-en begynner å koste penger eller de begynner med reklame.

Noen bilder

Det første som slo meg når jeg hadde mottatt mine to første bilder var: hva er greia med føtter?

Skjermbilde satt sammen fra Rando

Noen av mine bilder:

Et av mine bilder jeg har delt på Rando

Et av mine bilder jeg har delt på Rando

Et av mine bilder jeg har delt på Rando

 

Legg igjen en kommentar

