Nytt design i bloggen min

For de av dere som har besøkt bloggen min tidligere og spesielt dere som med jevne mellomrom kommer tilbake (ja jeg ser dere, har jo besøksstatistikk da vet du) så har dere lagt merke til at bloggen min har fått nytt design. Denne gangen er den enda mer minimalistisk enn noen gang tidligere. Slik jeg liker det …

Det er noen små «barnesykdommer» men ingenting som er til hinder. Blant annet så er ikke alle tabeller etc. stilsatt likt som tidligere pga endringer i typografien.

Innhold foran design

For å øke fokuset på innholdet så har jeg valgt et design uten mye «støy». Det er en kolonne for selve blogginnlegget. Ingenting annet enn menyen på toppen.

Jeg har beholdt menyen på toppen, men kuttet vekk en del sider jeg hadde tidligere. Så menyen har også færre valg en tidligere. Ønsket mitt er at det skal være lett å lese et innlegg uten at besøkende blir forstyrret av andre elementer. Og jeg tror jeg har klart å oppnå dette nå.

Temaet er i hovedsak LESS av Jared Erickson med noen lokale justeringer.

Responsivt

Som det forrige designet så er nettsiden responsive og passer derfor fint på mobiltelefoner og nettbrett.

Kommentarfeltet er borte

Ja kommentarfeltet er borte. Mye av de samme grunnene som Thomas Moen nevner i sin blogg så har jeg også valgt å fjerne kommentarfeltet.

Det var mye spam (selv om WordPress er veldig flink til å hindre spam). Til tross for mye besøk så var det få som tok seg bryet med å legge igjen det som var nødvendig for å kunne kommentere (navn, epostadresse etc.).

Jeg har vurdert å bruke en tredjeparts leverandør ala Facebook. Men der krever at de som skal kommentere har en Facebook-konto etc. Av flere årsaker så ønsker jeg ikke å knytte meg til en fast tjeneste.

Det er mulig kommentarfeltet kommer tilbake i form av Disqus hvor man kan legge igjen kommentar med mange ulike sosiale tjenester. Men enn så lenge så er kommentarfeltet fjernet.

Det er fortsatt mulig å kontakte meg via Twitter, Google+ og e-post.