Dette er like mye et notat til meg selv for å huske hvordan jeg skal løse dette som det er e tips til deg. Dette kan sikkert og selvfølgelig løses på andre måter. Men dette er en løsning som fungerer for meg.

Utfordring

Jeg har behov for å kunne utføre kommandoer i både Ruby og Node via kommandolinjen i Windows. Hver for seg så må man da ha to kommandolinjer åpen. Men ved å lage en snarvei som starter både Ruby og Node samtidig så klarer jeg meg med et vindu.

Todo

Lag en ny snarvei og legg inn følgende linje:

C:\Windows\System32\cmd.exe /E:ON /K C:\Ruby200-x64\bin\setrbvars.bat /K "C:\Program Files\nodejs\nodevars.bat" /k "cd c:\Users\[dittbrukernavn]\Documents\HTML\"

Opprett snarvei i Windows

Legg igjen en kommentar

